-->

Παρασκευή, 16 Απριλίου 2010

Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης: Μαθήματα σε e-πίνακες

Παρελθόν αποτελούν ο κλασικός μαυροπίνακας και οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας εδώ και λίγο καιρό στο Πειραματικό Δημοτικό του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, οι συμβατικοί πίνακες και οι κιμωλίες «εξορίστηκαν» διά παντός από τις σχολικές αίθουσες και τη θέση τους κατέλαβαν οι διαδραστικοί πίνακες, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και οι βιντεοπροβολείς.

«Είναι σαν να μπαίνω μέσα στο βιβλίο. Βλέπω μπροστά μου τις εικόνες, τις λέξεις, τους αριθμούς και καταλαβαίνω καλύτερα το μάθημα», περιγράφει με ενθουσιασμό στον «Α» ο 8χρονος Αποστόλης Κομνηνός. Μαζί του συμφωνεί και η συμμαθήτριά του, η Σοφία Μπαλή, τονίζοντας πως από τότε που μπήκε στην τάξη της ο ηλεκτρονικός πίνακας η διδασκαλία έχει γίνει πιο διασκεδαστική. «Δε μου λείπει καθόλου ο παλιός μας πίνακας», λέει.

Τι είναι, όμως, ακριβώς ο διαδραστικός πίνακας; Οπως εξηγεί ο δάσκαλος των μαθητών, Ευάνθης Χατζηβασιλείου, πρόκειται για μία οθόνη 70 ιντσών, ευαίσθητη στην αφή, που δουλεύει σε συνεργασία με έναν υπολογιστή και ένα βιντεοπροβολέα, παρουσιάζοντας την πληροφορία που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή. Ο υπολογιστής που συνδέεται στο διαδραστικό πίνακα ελέγχεται απευθείας με το άγγιγμα και έτσι ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα εικονιζόμενα αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την αφή.

«Παράθυρο» γνώσης
«Από τότε που ξεκινήσαμε να το χρησιμοποιούμε μέσα στη τάξη το ενδιαφέρον των μαθητών έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό. Στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας παραμένει πάλι ο δάσκαλος, αλλά παρ' όλα αυτά δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ξεφύγουν από τον κενό μαύρο πίνακα και να ανοίξουν ένα «παράθυρο» γνώσης», αναφέρει ο κ. Χατζηβασιλείου.

Η αγορά των πρώτων διαδραστικών πινάκων έγινε στις αρχές Νοεμβρίου με κονδύλια του πανεπιστημίου, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των λειτουργικών δαπανών του υπουργείου και σήμερα το σχολείο με τους 60 μαθητές αριθμεί ήδη επτά διαδραστικούς πίνακες. Στις μικρότερες τάξεις τα παιδιά διδάσκονται Γλώσσα και Μαθηματικά με τη βοήθεια των πινάκων και στις μεγαλύτερες τάξεις κάνουν επιπλέον τα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας.

«Σκεφτήκαμε πως πρόκειται για ένα εργαλείο το οποίο θα βοηθήσει τους μαθητές όλων των επιπέδων. Ειδικά στις μεγαλύτερες τάξεις, όπου γίνεται χρήση και άλλων λογισμικών, οι μαθητές ταξιδεύουν με τη βοήθεια του google earth και βλέπουν απευθείας στην οθόνη τις μεταβολές στους ιστορικούς χάρτες. Ακόμη, σημαντικό ρόλο παίζει και η πρόσβαση στο διαδίκτυο, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αναζητούν πληροφορίες και να έχουν άμεσα αποτελέσματα», αναφέρει και ο προϊστάμενος του σχολείου, Κώστας Κόμπος

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 16 Απριλίου 2010, ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Ρεπορταζ: Λ. Παπαδοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου