-->

Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ή ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ;

Αναδημοσιεύω από το blog του συναδέρφου Τάσου Παπά, την επιστολή διαμαρτυρίας επιμορφούμενου που έδωσε πριν λίγες μέρες εξετάσεις πιστοποίησης.....



ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ή ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ;



Τελευταία μέρα χθες των εξετάσεων πιστοποίησης του Β΄ επιπέδου στις Τ.Π.Ε. της τρίτης επιμορφωτικής περιόδου. Οι συνάδελφοι που συμμετείχαμε σε αυτή την συγκεκριμένη διαδικασία, με έκπληξη διαπιστώσαμε την τεράστια διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους, τόσο όσον αφορά το πρακτικό μέρος όσο και τις εξετάσεις.
Εμείς, λοιπόν, οι επιμορφούμενοι της τρίτης περιόδου υλοποιήσαμε 16 (παρακαλώ) σενάρια-δραστηριότητες τα οποία με γνώμονα το συμφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας δεχθήκαμε με χαρά να αναρτηθούν και να διαδοθούν σε όλους τους συναδέλφους.
Με χαρά και πολλές προσδοκίες μεταφέραμε στις τάξεις μας τις νέες προσεγγίσεις, κάνοντας κοινωνούς και μαθητές και  συναδέλφους. Ασχοληθήκαμε με το γενικό και ειδικό μέρος, διαβάσαμε  την ύλη για τους διαδραστικούς κλπ. Όλα τα παραπάνω βέβαια, είχαν το σχετικό τίμημα, αφού ο καθένας από εμάς άφησε στην άκρη οικογενειακές -και όχι μόνο υποχρεώσεις- προκειμένου να αποδειχθεί συνεπής στις απαιτήσεις του προγράμματος.
Όμως όλο αυτό το θετικό κλίμα, μέσα στο διάστημα των εξετάσεων που ακολούθησαν (μετά από ένα ολόκληρο χρόνο) εξανεμίστηκε. Αυτό συνέβη, γιατί αίφνης οι κύριοι της επιτροπής που είναι υπεύθυνοι για τα θέματα αποφάσισαν πως πρέπει αφενός οι ερωτήσεις του αυτοματοποιημένου μέρους να αυξηθούν στην ποσότητά τους και να αναβαθμιστούν στην ποιότητά τους, και αφετέρου τα θέματα των διδακτικών σεναρίων να αλλάξουν ως προς το χαρακτήρα τους. Αποτέλεσμα αυτών των "σημαντικών" αποφάσεων, ήταν οι ερωτήσεις από 129 να γίνουν 300 και τα περισσότερα θέματα των διδακτικών σεναρίων να είναι γενικά και αόριστα ή να έχουν υψηλό δείκτη δυσκολίας. Πέρα όμως και από αυτά πρέπει να γίνουν κάποιες επισημάνσεις αρκετά ενδιαφέρουσες:
  • Στις εξετάσεις τα ερωτήματα του αυτοματοποιημένου μέρους τελικά ήταν διαφορετικά από τις 300 ερωτήσεις που διαβάσαμε και μερικά από αυτά αφορούσαν σε άχρηστα και επιεικώς βλακώδη  ζητήματα που μόνο κάποιος προφήτης να μπορεί να τα απαντήσει. Έτσι με αυτή την "αναβάθμιση" οι κύριοι της επιτροπής έχασαν το δάσος και ασχολήθηκαν με το δέντρο.
  • Σε πολλά από αυτά τα ερωτήματα ίσως να μπορούν να απαντήσουν οι "ειδήμονες"  συνάδελφοι της επιτροπής ή ίσως μας εξηγήσουν κάποτε τη χρησιμότητά τους. Όμως εμείς είμαστε δάσκαλοι και σκοπός μας δεν είναι να γίνουμε ειδικοί, αλλά να εμπλουτίζουμε τις μεθόδους και τους τρόπους διδασκαλίας μας προκειμένου να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε στους μαθητές μας.
  • Φαίνεται, πως έπρεπε να ασκηθούμε στη μέθοδο της εικασίας και στα συμφραζόμενα για να απαντήσουμε σε μια ερώτηση γενικού ή ειδικού μέρους. Βέβαια, δεν απαντούσαμε όλοι στις ίδιες ερωτήσεις. Άλλοι, έτυχε να πέσουν σε οικείες και βατές και άλλοι, να αναρωτιούνται τι εννοεί ο ποιητής με την εν λόγω ερώτηση. Αυτό όμως αποτελεί διάκριση ως προς τους εξεταζόμενους κύριοι της επιτροπής.
  • Φαίνεται, πως για μια ακόμη φορά εμείς οι δάσκαλοι πέσαμε θύμα της δίψας μας για μάθηση και νέες ιδέες, ενώ κάποιοι καρπώνονται τα κονδύλια και εκ του ασφαλούς από τις θέσεις τους βάζουν θέματα και σενάρια για τους άλλους. Να ξέρετε όμως κάτι κύριοι, πως επιμόρφωση χωρίς επιμορφούμενους δεν υπάρχει. Αν το πρόγραμμα αποτύχει, κύριοι, υπαίτιοι είστε εσείς οι ίδιοι.
  • Φαίνεται, πως τα διδακτικά σενάρια από εδώ και μπρος και με πρόσχημα τη διαθεματικότητα θα εκπονούνται σε αντικείμενα που είναι εκτός θεματολογίας και γνωστικού αντικειμένου, γιατί "πρέπει" αυτός ο μ@_@_@ς  ο δάσκαλος να είναι ευέλικτος και να μπορεί από τη μύγα να βγάζει ξύγκι.
  • Φαίνεται πως στις συγκεκριμένες εξετάσεις κάτι διαφορετικό συμβαίνει και συνάδελφοι θα οδηγηθούν στην αποτυχία γιατί πιθανώς δεν πρέπει να δοθούν και πολλές πιστοποιήσεις, αφού σχετίζονται και με τα τυπικά προσόντα που από εδώ και μπρος λίγοι μόνο θα έχουν.

Φαίνεται όμως τελικά και κάτι ακόμη κύριοι της επιτροπής. Ξεχάσατε τι θέλετε να διδάξετε, γιατί θέλετε να το  διδάξετε, με ποιο σκοπό και κυρίως πού απευθύνεστε. Απευθύνεστε λοιπόν σε συναδέλφους και επομένως κύριος γνώμονας της φιλοσοφίας σας θα έπρεπε να είναι η διάχυση της γνώσης, ο διαμοιρασμός της, η εξέλιξη των συναδέλφων σας και όχι ο αποκλεισμός τους.
ΥΓ. Με τέτοιες πρακτικές να είστε βέβαιοι πως την επιμόρφωσή σας θα τη χαίρεστε μόνο εσείς.
                                                                                          Καληνύχτα σας κύριοι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου