-->

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Η εργαλειοθήκη της Ενεργού Μάθησης - Δραστηριότητες & φύλλα εργασίας

Εάν είστε δάσκαλος, τότε γιατί δεν δοκιμάζετε να χρησιμοποιήσετε το έτοιμο προς χρήση εκπαιδευτικό υλικό που περιέχεται στην εργαλειοθήκη της Ενεργού Μάθησης;Η εργαλειοθήκη της Ενεργού Μάθησης περιλαμβάνει προτάσεις για διασκεδαστικές σχολικές δραστηριότητες που βασίζονται στην παιδαγωγική αρχή της Ενεργού Μάθησης. Το αντικείμενο είναι η ανάπτυξη της αειφόρου ενέργειας. Η ομάδα στόχος είναι τα παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών.




Ενέργεια - Ανανεώσιμες πηγές & εξοικονόμιση

Μια μικρή καλοφτιαγμένη δικτυακή εγκυκλοπαίδεια σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την εξοικονόμιση της Ενέργειας, από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργειας

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

"Το εργαστήριο της Ενέργειας" από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Ένα εξαιρετικό διαδραστικό και διδακτικό site από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, το οποίο σύμφωνα με την περιγραφή του περιλαμβάνει:
"Όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας σχετίζονται με το φυσικό μέγεθος το οποίο ονομάζουμε “ενέργεια”.

Στις ενότητες που ακολουθούν ανακαλύπτουμε την ενέργεια και τις μορφές της, καθώς και τι μπορεί να κάνει η ενέργεια για μας. Επίσης, εξερευνούμε τις διάφορες μορφές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μαθαίνουμε πώς να εξοικονομήσουμε ενέργεια προς όφελος του περιβάλλοντος."

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΩΣΗΣ Α’ ΦΑΣΗΣ & ΕΝΑΡΞΗ Β’ ΦΑΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ

Τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής κλήρωσης από την Α’ φάση υποβολής αιτήσεων για τα προγράμματα της 5ης επιμορφωτικής περιόδου ανακοινώθηκαν και οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν πλέον να ενημερωθούν σχετικά, με χρήση των κωδικών τους, επιλέγοντας «Προβολή Αίτησης Επιμόρφωσης» από το περιβάλλον τουΠληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣΔ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ – MIS) της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ) του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της  Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου.
Ταυτόχρονα, ξεκινά η Β’ φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων (έως και τη Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014) από εκπαιδευτικούς που δεν κληρώθηκαν σε προγράμματα που υλοποιούνται ή νέους ενδιαφερομένους, με σκοπό τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν και την εν γένει συμπλήρωση κενών θέσεων, με σειρά χρονικής προτεραιότητας.
Η έναρξη των μαθημάτων της 5ης περιόδου επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, προγραμματίζεται για τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014.
Περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής και κατανομής στα προγράμματα επιμόρφωσης μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Οδηγίες για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής σας στη Β’ φάση, θα βρείτε ΕΔΩ.
Για να υποβάλλετε την αίτηση συμμετοχής σας, πατήστε ΕΔΩ.
Επισημαίνεται ότι η υπηρεσία Help Desk της Πράξης, θα εξυπηρετήσει τα ηλεκτρονικά μηνύματα που σχετίζονται με την υποβολή αίτησης επιμόρφωσης, τα οποία θα ληφθούν έως και την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014.
Μετά την ολοκλήρωση της Β’ φάσης αιτήσεων επιμόρφωσης, με νεώτερη ανακοίνωση θα ενημερωθούν τα ΚΣΕ σχετικά με την υλοποίηση των προγραμμάτων που έχουν υποβάλει και τις απαραίτητες ενέργειες για την έναρξη των μαθημάτων (εγγραφές επιμορφούμενων κλπ.), καθώς επίσης και οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τη συμμετοχή τους.

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

1η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΙΚΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ - Β’ ΦΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Εν όψει της έναρξης των επιμορφωτικών προγραμμάτων της 1ης περιόδου εφαρμογής του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - ΕΚΤ) και του Ελληνικού Δημοσίου,
καλούνται τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης
τα οποία έχουν αναλάβει αυτά τα προγράμματα (βλ. σχετική Πρόσκληση της 24/04/2013 και την Ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της κλήρωσης της 07/06/2013)
να καταχωρίσουν τα αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα, από σήμερα και μέχρι την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014.
Η συμπλήρωση και καταχώριση των αναλυτικών ωρολογίων προγραμμάτων γίνεται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης (εδώ), με χρήση των κωδικών του ΚΣΕ, και πιο συγκεκριμένα επιλέγοντας «Διαχείριση προγραμμάτων μεικτού μοντέλου -> Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα». Το ΚΣΕ θα πρέπει να καταχωρίσει (σύμφωνα με τους περιορισμούς του προτύπου που παρουσιάζεται στο MIS) τις ακριβείς ημέρες και ώρες για
8 διά ζώσης συνεδρίες και
20 σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες.
Στις ανωτέρω συνεδρίες περιλαμβάνονται και οι 8 υποστηρικτικές συναντήσεις (σύγχρονες εξ αποστάσεως ή διά ζώσης) για την εφαρμογή στην τάξη.
Το ΚΣΕ καταχωρίζει επίσης τον επιμορφωτή που αναλαμβάνει κάθε μία από τις παραπάνω συνεδρίες. Οι επιμορφωτές που δηλώνονται είναι υποχρεωτικά αυτοί που το ΚΣΕ έχει προεπιλέξει κατά την 1η φάση υποβολής προγραμμάτων (βλ. σχετική Ανακοίνωση της 11/12/2013). Η ημερομηνία έναρξης υλοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτωνείναι το Σάββατο 15 Μαρτίου 2014.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δομή των προγραμμάτων, καθώς και οδηγίες σχετικά με την καταχώριση, τους περιορισμούς και τις ελάχιστες προϋποθέσεις προκειμένου να θεωρηθούν έγκυρα (δηλαδή να εγκριθούν και να διατεθούν στη συνέχεια στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για υποβολή αιτήσεων συμμετοχής), περιλαμβάνονται στο Εγχειρίδιο Χρήσης που έχει αναρτηθεί στη Βιβλιοθήκη Υλικού της παρούσας Πύλης, ΕΔΩ.
Για τυχόν διευκρινίσεις που θα χρειαστείτε, μπορείτε να ανατρέξετε στις «Συχνές Ερωτήσεις» της παρούσας πύλης ή να χρησιμοποιήσετε το «Έντυπο Υποβολής Ερωτήματος» (Υποστηρικτικές δομές -> «Help Desk») για να υποβάλετε ηλεκτρονικά το ερώτημά σας στην Υπηρεσία Help Desk της Πράξης.

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Toon Doo - Φτιάχνοντας κόμικς


Το toondoo είναι μια εφαρμογή δημιουργίας σκίτσων και κόμικς, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, χωρίς εγκατάσταση κάποιου προγράμματος στον υπολογιστή σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε τα σκίτσα σας στον ιστότοπο toondoo.com και να τα δημοσιεύσετε, να τα αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας ή να τα κρατήσετε στον λογαριασμό που θα φτιάξετε στο toondoo.
Από όλες τις εφαρμογές δημιουργίας κόμικς, το toondoo είναι ίσως η γρηγορότερη για αυτό και προτιμάται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το toondoo είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση, ακόμα και για παιδιά μικρής ηλικίας των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι η αγγλική γλώσσα, που όμως από κάποια ηλικία και μετά, δεν θα παίξει ανασταλτικό ρόλο. Εννοείται ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ToonDoo ανεξαρτήτως λειτουργικού συστήματος, αφού δεν το εγκαθιστάτε στον υπολογιστή σας. Χρειάζεστε απλά σύνδεση στο διαδίκτυο!
Το πρώτο βήμα είναι να πάμε στη σελίδα http://www.toondoo.com

td01
Χρειάζεται να εγγραφούμε (sign up for free):
td02
Και να επιλέξουμε sign up for toondoo στην επόμενη οθόνη.
td03
Συμπληρώνουμε user name, password και email και στην επόμενη σελίδα, είμαστε έτοιμοι να συνδεθούμε με το λογαριασμό μας (sign in).
td04
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε το user name και το password, γιατί με αυτά τα στοιχεία θα συνδεόμαστε κάθε φορά στη σελίδα του toondoo.
td05
Πλέον έχουμε συνδεθεί και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Παρατηρήστε ότι στο πάνω μέρος της οθόνης υπάρχει η ένδειξη Hi, computerkidgr (το user name που χρησιμοποιήσαμε).
td06
Μπορείτε να περιηγηθείτε στο βασικό μενού επιλογών (Toons, Books, Dooers, Tools κλπ). Δείτε επίσης το μενού γρήγορων επιλογών ακριβώς από κάτω που σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε κατευθείαν ένα κόμικ (ToonDoo Maker), ένα βιβλίο (Book Maker), να φτιάξετε ένα χαρακτήρα (TraitR), να ανεβάσετε μια εικόνα (ImagineR), ή να χρησιμοποιήσετε εργαλεία ζωγραφικής στο σκίτσο σας (DoodleR).
td07
Εμείς θα ξεκινήσουμε με την επιλογή Create Toon από το μενού Toons και κατευθείαν θα βρεθούμε στη σελίδα όπου πρέπει να διαλέξουμε το σχέδιο (layout) όπου θα βάλουμε τα σκίτσα μας. Υπάρχει μια πληθώρα επιλογών, εμείς για αρχή μπορούμε να διαλέξουμε ένα απλό οριζόντιο σχέδιο. Εννοείται ότι την επιλογή μας θα την κάνουμε ανάλογα με το κόμικ που επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε.
td08
Αφού επιλέξουμε σχέδιο (layout) περιμένουμε την επόμενη σελίδα που θα φορτώσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να προχωρήσουμε στη δημιουργία του κόμικ μας.
td09
Στην επόμενη σελίδα μπορούμε πια να ξεκινήσουμε να δημιουργούμε.
td10
Αν δείτε στο πάνω μέρος της οθόνης μας υπάρχει η δυνατότητα να εισάγουμε χαρακτήρες (κινούμενα σχέδια, άντρες, γυναίκες, παιδιά, πουλιά και ζώα, αθλητές, διάσημα πρόσωπα, ασυνήθιστα όντα, ασπρόμαυρες φιγούρες κλπ). Μπορούμε να εισάγουμε ένα φόντο (εξωτερικού ή εσωτερικού χώρου, από το διάστημα, από τη φύση, αφηρημένα σχέδια, αθλητικά σχέδια κλπ). Μπορούμε να εισάγουμε αντικείμενα (props), να βάλουμε κείμενο (συννεφάκια για λόγια ή σκέψεις), να εισάγουμε σκίτσα γνωστών δημιουργών του ToonDoo, ή εικονίδια clipart. Εξερευνήστε όλες τις δυνατότητες που σας δίνει το ToonDoo.
Θα επιλέξουμε ένα φόντο εσωτερικού χώρου. Παρατηρήστε ότι πρέπει να κλικάρουμε και να σύρουμε το φόντο (αλλά και κάθετι άλλο) που θέλουμε να εισάγουμε στο σκίτσο μας. Θα πάρει αυτόματα τις σωστές διαστάσεις. Εμείς δεν έχουμε να ανησυχούμε για αυτές τις λεπτομέρειες!
td11
Έχουμε πλέον δημιουργήσει την εικόνα μιας τάξης, μόνο που προς το παρόν είναι άδεια από χαρακτήρες και αντικείμενα.
td12
Σκοπός είναι να εισάγουμε έναν μαθητή. Μπορούμε να τον αναζητήσουμε από τους χαρακτήρες ή απλά να πληκτρολογήσουμε αυτό που θέλουμε στο πεδίο search for, που βρίσκεται πάνω δεξιά. Πραγματικά, πληκτρολογώντας τη λέξη student εμφανίζονται μια σειρά από σκίτσα που μπορούμε να εισάγουμε στο σχέδιό μας.
td13
Δείτε ότι με το που αφήνουμε το σκίτσο μας πάνω στο σχέδιό μας, αυτό περιβάλλεται από διακεκομμένη γραμμή.
td14
Σημαίνει ότι μπορούμε να επέμβουμε πάνω σε αυτό, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που βρίσκονται ακριβώς από κάτω:
td15
Τα εργαλεία αυτά με τη σειρά σημαίνουν:
LOCK: κλειδώνει ή ξεκλειδώνει το σχέδιό μας, ανάλογα με το αν θέλουμε ή όχι να το τροποποιήσουμε.
SHRINK και ENLARGE: Μικραίνει και μεγαλώνει αντίστοιχα το επιλεγμένο αντικείμενο.
CLONE: Δημιουργεί ένα ακριβές αντίγραφο, τοποθετώντας το ακριβώς δίπλα στο αρχικό. Εννοείται ότι μετά, μπορούμε να το τραβήξουμε και να το τοποθετήσουμε όπου θέλουμε.
FLIP: Περιστρέφει το αντικείμενό μας κάνοντάς το να κοιτά από δεξιά προς τα αριστερά και ανάποδα. Εννοείται ότι αυτή η λειτουργία υπάρχει μόνο όταν το αντικείμενό μας μπορεί να στραφεί δεξιά ή αριστερά.
ROTATE: Τα δύο κουμπιά περιστρέφουν το σχέδιό μας αριστερόστροφα ή δεξιόστροφα.
TO FRONT και TO BACK: Φέρνουν το επιλεγμένο αντικείμενο ένα επίπεδο μπροστά ή πίσω από κάποιο άλλο αντικείμενο. Αυτή η λειτουργία είναι χρήσιμη σε περίπτωση που υπάρχουν αλληλοεπικαλυπτόμενα αντικείμενα και θέλουμε να δώσουμε βάθος και προοπτική στο σκίτσο μας. Εννοείται ότι το φόντο είναι πάντα στο πίσω μέρος και ένα αντικείμενο που έχουμε εισάγει ποτέ δεν μπορεί να είναι πίσω από το φόντο μας.
DELETE: Διαγράφει το επιλεγμένο αντικείμενο.
Ακριβώς δίπλα στα παραπάνω κουμπιά, υπάρχει μια ακόμα ομάδα εργαλείων.
PROP: Αν έχουμε διαλέξει ένα αντικείμενο (πχ μια γλάστρα) πατώντας διαδοχικά το κουμπί PROP μπορούμε να δούμε διαφορετικές όψεις γλαστρών και να κρατήσουμε όποια μας αρέσει περισσότερο.
EMOTION: Εδώ πειραματιστείτε. Αν έχετε διαλέξει κάποιο σκίτσο που φαίνεται η έκφραση του προσώπου του, πατώντας διαδοχικά το EMOTION μπορείτε να δείτε το πρόσωπό του να αλλάζει, εκφράζοντα κάθε φορά διαδοχικά συναισθήματα.
POSTURE: Πατώντας το διαδοχικά, έχουμε τη δυνατότητα το σκίτσο μας να πάρει διαφορετικές θέσεις με το σώμα και τα χέρια του, κάνοντας ότι περπατάει, δείχνοντας κάτι κλπ.
COLOR: Αλλάζει το χρώμα στο αντικείμενο που έχουμε επιλέξει.
Αυτή ήταν η καρτέλα Tools.
Αντίστοιχα εξερευνήστε τις καρτέλες DoodleR (σας δίνει τη δυνατότητα να ζωγραφίσετε κινώντας το ποντίκι πάνω στο σχέδιο που έχετε δημιουργήσει), TraitR (σας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξετε ένα δικό σας χαρακτήρα από την αρχή σχεδιάζοντας το πρόσωπο και το σώμα του) και ImagineR (μπορείτε να εισάγετε εικόνα από το διαδίκτυο ή τον υπολογιστή σας).
td16
Εμείς δημιουργήσαμε ένα σκίτσο που δείχνει ένα μαθητή, ένα δάσκαλο, καθώς και ένα μαθηματικό τύπο στον πίνακα. Τον μαθητή και τον δάσκαλο τον εισάγαμε από τους χαρακτήρες και με τα κουμπιά EMOTION, FLIP και POSTURE τους δώσαμε τη θέση και την έκφραση που θέλαμε.
Τον μαθηματικό τύπο E=mcτον ζωγραφίσαμε χρησιμοποιώντας γραμμές και πινέλο από την καρτέλα DoodleR. Χρησιμοποιώντας τις επιλογές TO BACK και TO FRONT φέραμε το μαθητή μπροστά από τα γράμματα, έτσι ώστε να φαίνεται ότι τα γράμματα είναι πάνω ακριβώς στον πίνακα.
Ήρθε ή ώρα να προσθέσουμε λόγια για να ολοκληρωθεί το σκίτσο μας. Πηγαίνουμε στις πάνω καρτέλες, διαλέγουμε Texts και επιλέγουμε Foreign Text. Αυτό είναι απαραίτητο για να μπορέσουμε να γράψουμε στα ελληνικά.
td17
Διαλέγουμε ένα συννεφάκι και γράφουμε αυτό που θέλουμε μέσα του. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις επιλογές ENLARGE και SHRINK για να μεγαλώσουμε ή να μικρύνουμε τα γράμματα και τέλος μπορούμε να κινήσουμε την άκρη από το βελάκι για να δείξουμε ποιος είναι αυτός που μιλάει.
Το τελικό μας σχέδιο είναι κάπως έτσι:
td18
Αφού τελειώσαμε, μπορούμε να δημιουργήσουμε νέο σχέδιο ή να αποθηκεύσουμε αυτό που υπάρχει. Πηγαίνουμε πάνω αριστερά στο toondoo main menu και πατάμε save (αποθήκευση):
td19
Θα βγει ένας πίνακας όπου μπορούμε να συμπληρώσουμε τα στοιχεία του σκίτσου μας, τίτλο και περιγραφή, ετικέτες (εάν θέλουμε). Επίσης μπορούμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε άλλους να επέμβουν στο σκίτσο μας, να δημοσιευτεί ελεύθερα, να είναι μόνο για μας, ή για τους φίλους μας (δίνοντας το mail τους).
td20
Εμείς επιλέγουμε publish to the world και πατάμε publish.
td21
Αυτό ήταν! Το σκίτσο μας είναι έτοιμο. Μπορούμε πια να πάμε και να το δούμε στην αρχική σελίδα www.toondoo.com πατώντας My ToonDoos από το μενού Toons.
td22
Θα δείτε ότι υπάρχουν οι εξής επιλογές: Preview για να δείτε απλώς το κόμικ. Edit για να το τροποποιήσετε. Go to page για να το ανοίξετε σε νέα σελίδα. Πατήστε Go to Page:
td23
Μπορείτε εδώ να δείτε πόσοι το έχουν δει, αν τους άρεσε ή όχι, να το βάλετε στο facebook ή στο twitter, να το στείλετε με mail σε ένα φίλο σας.
Επιλέξτε Save this ToonDoo to your computer.
td24
Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να σώσετε το κόμικ που φτιάξατε στον υπολογιστή σας σαν μια εικόνα και να τη διαχειριστείτε όπως σας αρέσει.
Δείξαμε κάποια βασικά εργαλεία και λειτουργίες του ToonDoo.
Οι δυνατότητες φυσικά είναι πολύ περισσότερες. Αφήστε τους μικρούς μαθητές να το εξερευνήσουν, να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν κόμικς.
Με τον ToonDoo έχετε ακόμα τη δυνατότητα να δημιουργήσετε σκίτσα σχετικά με το μάθημά σας, εσείς ή οι μαθητές σας. Οι πιο μερακλήδες μπορούν να φτιάξουν ολόκληρες παρουσιάσεις, ή βιβλία από κόμικς, χρησιμοποιώντας το ToonDoo.
Μάθηση μέσα από διασκέδαση, υπολογιστές σαν δημιουργία και παιγνιώδης δραστηριότητα!

Αναδημοσίευση από το Computer-Kid.gr

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ

Από σήμερα, Τρίτη 28/01/2014, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα της ειδικότητάς τους που θα υλοποιηθούν στην περιοχή τους κατά την 5η επιμορφωτική περίοδο (Φεβρουάριος - Οκτώβριος 2014) και
να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής
μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση
με χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α’ Επίπεδο.
Οι αιτήσεις συμμετοχής για την παρούσα (5η) περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται σε 2 φάσεις:
  • 28 Ιανουαρίου έως 06 Φεβρουαρίου 2014 στις 14.00 (Α’ φάση υποβολής αιτήσεων και κατανομής των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης με διαδικασία ηλεκτρονικής κλήρωσης)
  • 07 έως 12 Φεβρουαρίου 2014 (Β’ Φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων από εκπαιδευτικούς που δεν κληρώθηκαν σε προγράμματα που υλοποιούνται ή νέους ενδιαφερομένους, με σκοπό τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν και την εν γένει συμπλήρωση κενών θέσεων, με σειρά χρονικής προτεραιότητας).
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60, ΠΕ70 και ΠΕ19/20, καθώς και «συναφών» κλάδων, που έχουν πιστοποιηθεί επιτυχώς για τις γνώσεις και βασικές δεξιότητες ΤΠΕ (Α΄ επίπεδο). Από την προϋπόθεση της πιστοποίησης Α’ επιπέδου ΤΠΕ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ19/20. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης (αποστολή με fax στο 210 3222135), προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα υποβολής αίτησης στα προγράμματα επιμόρφωσης. Σχέδιο της βεβαίωσης διατίθεται ΕΔΩ.
Επισημαίνουμε ότι η παρούσα επιμόρφωση συμπληρώνεται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.
Συνεπώς, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση έχουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά την περίοδο που παρακολουθούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα, ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, θα πρέπει ειδικότερα κατά την περίοδο αυτή, να διδάσκουν ένα από τα βασικά μαθήματα του κλάδου στον οποίο αντιστοιχεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν. Σχετικά με την παραπάνω προϋπόθεση, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να προσκομίσουν ειδική Δήλωση/ Βεβαίωση του Διευθυντή του σχολείου τους (διαθέσιμη ΕΔΩ), κατά την εγγραφή τους στο πρόγραμμα, στο Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης.
Επισημαίνεται ότι, τα προγράμματα της παρούσας επιμορφωτικής περιόδου θα διακοπούν, στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, τέλος Ιουνίου 2014, για τις καλοκαιρινές διακοπές και θα συνεχιστούν με τη νέα σχολική χρονιά, από 15 Σεπτεμβρίου 2014, οπότε και θα ολοκληρωθούν και οι παρεμβάσεις «εφαρμογής στην τάξη» των επιμορφούμενων.
Συνεπώς, παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που για οποιοδήποτε λόγο την επόμενη σχολική χρονιά (2014-2015), ενδέχεται
  • να μην βρίσκονται στον τόπο της σημερινής τους απασχόλησης (πχ. ενδεχόμενη απόσπαση,  μετάθεση σε άλλο τόπο κ.α.),
  • να μην ασκούν διδακτικό έργο (πχ. ενδεχόμενη απόσπαση σε υπηρεσίες, γραφεία κλπ, ενδεχόμενη μη απασχόληση σε περίπτωση εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων κ.α.),
  • να μη διδάσκουν «συναφές» μάθημα, στην περίπτωση των «συναφών» ειδικοτήτων,
να μην υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στην παρούσα περίοδο, διότι δεν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς την επιμόρφωσή τους. Άλλωστε, με την ολοκλήρωση της περιόδου αυτής προβλέπεται να ξεκινήσει νέα περίοδος επιμόρφωσης, στην οποία θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής, εφόσον τότε πληρούν τις προϋποθέσεις.
Για τον παραπάνω λόγο, στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης, δεν δίνεται δικαίωμα συμμετοχής σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής και κατανομής στα προγράμματα επιμόρφωσης μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Οδηγίες για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής σας, θα βρείτε ΕΔΩ.

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Πρωτότυπη εφαρμογή σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες παντού


Αν είστε φαν των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων και δε θέλετε να χάσετε στιγμή από τα αγαπημένα σας αθλήματα, τότε η εφαρμογή WOW (Wireless Olympic Works) είναι αυτό που χρειάζεστε, αφού μετατρέπει το κινητό σας σε συσκευή εξατομικευμένης εμπειρίας των Αγώνων.

Η εφαρμογή της Samsung για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Sochi 2014, δίνει στους φιλάθλους τη δυνατότητα να έχουν άμεση πρόσβαση στο πρόγραμμα των αγώνων, στα τελευταία νέα σχετικά με τα αποτελέσματα και τα μετάλλια, καθώς και στα ολυμπιακά ρεκόρ.

Οι χρήστες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή στο Google Play.



Πηγή: iefimerida.gr